Adományozz!

Egymásra nézve

[sand] 2017. szeptember 21.

Nemrég, augusztusban halt meg Makk Károly filmrendező, aki 1982-ben Egymásra nézve címmel filmre vitte Galgóczi Erzsébet Törvényen belül (1980) című regényét: egy regényt, amelynek főhőse, az újságíró Szalánczky Éva leszbikus. A film gyerekkorom nagy élménye. (Nyilván akkor semmit nem értettem a politikai kontextusból és a füstbe vesző konyakos poharak sokaságából, de emlékszem, kivételesen egyedül néztem ezt a filmet, valamikor az 1980-as években, és azon gondolkodtam, hogy miért nem találom én furcsának, hogy az a két nő csókolózik.) 

Olvassatok a Makk-életműről, érdemes.

Felnőtt fejjel pedig Galgóczitól olvastam sokat. A Törvényen belült is, és más súlyos, rögszerű mondatokkal megírt, mindig az igazságosságot kereső novelláit, regényeit. 

Az Egymásra nézve című filmet itt nézhetitek meg:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hattertarsasag.blog.hu/api/trackback/id/tr3612877666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása